bantuan pendidikan utk anak luar nikah

ros zalika bt mohd zulkhafli
Assalamulaikum..saya seorang ibu tunggal.berumur 23 tahun.masalah saya sekarang anak saya adalah anak luar nikah.saya ingin mohon bantuan untuk persekolahan anak.dan ada ke tadika yang khas untuk anak yang cam ni.saya bimbang Sangat anak saya diejek kawan2 kerana statusnya.

Re: bantuan pendidikan utk anak luar nikah

jkmpetaling
Administrator
Wslm, puan setiap anak apabila mencapai usia yang sepatutnya menerima pendidikan, pihak sekolah wajar menerima kanak-kanak tersebut tanpa syarat atau tanpa mengira status kanak-kanak tersebut. Pihak sekolah mestilah merahsiakan status kanak-kanak tersebut dan adalah menjadi satu kesalahan jika maklumat kanak-kanak disebarkan tanpa ada sebab yang kukuh.

Untuk makluman puan, tiada tadika yang khusus bagi kanak-kanak yang tidak sah taraf.
Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Petaling