jkm

siti
salam yang dimuliakan tuan dan puan.. saya nak tanya kenapa jkm di tempat saya sangat berbeza dengan jkm ditempat tuan puan..maksud saya di tempat saya pusat jkm nya seperti tidak aktif kerana saya salah seorang penerima bantuan dr jkm itu. sampai sekarang saya tidak menerima makluman terhadap apa2 aktiviti yang di lakukan di jkm itu. contohnya tiada sebarang aktiviti ataupun projek yang manfaat untuk oku yang boleh membantu diri mereka dalam kelangsungan hidup.. mereka tidak buat apa apa pun contoh mcm kursus yang sesuai untuk oku yang menggangur,oku yang sedang cari kerja tapi perlukan untuk menyara keluarga tidak seperti di tempat tuan puan  saya tengok sangat bermanfaat kepada rakyat lebih lebih lagi kepada golongan oku dan golongan yang susah..kenapa ye tuan puan..sAya hairan

Re: jkm

jkmpetaling
Administrator
Wslm Puan Siti, pihak kami mengucapkan terima kasih di atas keperihatinan Puan terhadap perkembangan perkhidmatan OKU di JKM.
Untuk makluman Puan, setiap JKM mempunyai inisiatif yang berbeza dalam memberi  perkhidmatan JKM kepada kumpulan sasar.  Ini merupakan inisiatif yang kami lakukan untuk kumpulan sasar Di PKMD Petaling, seperti mengemaskini maklumat penerima bantuan dan maklumat terkini di dalam perkhidmtan di JKM dari masa ke semasa. Walaubagaimanapun, maklumat yang kami beri di dalam blog, facebook dan twitter Puan boleh rujuk di Pejabat Kebajikan yang berhampiran.
Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Petaling

Re: jkm

Mawar
assalamualaikum..
Saya Sedang menjaga keluarga yg oku pesakit kronik terlantar sepenuh masa
Dan pernah dapat bantuan sbanyank rm300 sebulan,awal tahun 2015,bantuan sya telah ditamat kan..
sya juga telah mengisi semula borang kajian semula bantuan kewangan..

Tapi sehingga hari ini,sya masih belom mendapat sebarang jawapan dari pihak JKM..

sy cuba memeriksa keputusan permohonan secara online..
tpi pemohonan terbatal...dan sya ada call jkm sungai petani mereka surat tunggu surat smpai skrg surat tak dapat jgk dekat dua bulan..
mohon pnjelasan..

terima kasih..