potongan harga 50% untuk penerbangan malaysia airlines(MH) bagi oku

potongan harga 50% untuk penerbangan malaysia airlines(MH) bagi oku

mr ariffin
assalamulaikum,,,
saya ingin kepastian adakan pemegang kad oku dapat potongan harga 50% untuk tiket mH ?

Re: potongan harga 50% untuk penerbangan malaysia airlines(MH) bagi oku

jkmpetaling
Administrator
JKM juga sentiasa menggalakkan syarikat-syarikat pengangkutan supaya memberi tambang konsesi kepada OKU.

Sehingga kini terdapat beberapa syarikat pengangkutan memberi insentif pengangkutan kepada golongan kurang upaya. Antaranya ialah Malaysian Airlines System Bhd. (MAS) yang memberi tambang murah sehingga 50 peratus bagi penerbangan dalam negeri, manakala Keretapi Tanah Melayu Berhad memberi tambang konsesi sehingga 50 peratus bagi semua kelas perjalanan.

Syarikat bas Transnasional juga memberi konsesi 50 peratus dari harga tambang dan syarikat pengangkutan RapidKL memberi kemudahan tambang percuma kepada golongan kurang upaya.

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0202&pub=Utusan_Malaysia&sec=Keluarga&pg=ke_03.htm#ixzz3Qxr6Vlky
© Utusan Melayu (M) Bhd

Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Petaling

Re: potongan harga 50% untuk penerbangan malaysia airlines(MH) bagi oku

yana
saya juga pemegang kad OKU, pada bulan 4 hari tu saya ade call MAS, utk kepastian berkenaan potongan harga 50%, Pihak mas memberitahu saya mereka tidak ada kemudahan tersebut... di harap pihak JKM ambil perhatian... Terima kasih